Ernest Bistro

Hoogstraat 54 2000 Antwerp Belgium Map
Average price €35.00
9,2 /10
207 reviews
242 reviews

Restaurant prices

Average à la carte price
€35.00
(average à la carte price based on a two-course meal excluding drinks)

Drink prices

  • €6.80
    Bottle of mineral water
  • €4.00
    Glass of wine
  • €17.50
    Bottle of wine
  • €70.00
    Bottle of champagne
  • €2.50
    Coffee
Prices and menu can change. Those prices don't take into account any promotion and are VAT included.

How to get to the restaurant Ernest Bistro

Opening time

Non-stop service: van 11u tot 21u00 (behalve maandag en dinsdag)

Services

  • Credit Card , Mastercard , Visa
  • Dutch spoken , English spoken , French spoken , German spoken , Open in August , Wifi
Excellent
9,2 /10
Only clients who have dined at the restaurant, after booking on TheFork, can leave their opinion.
  • 10
    75
  • 9
    68
  • 8
    47
  • 7
    10
  • < 7
    7
Food
9,3
Service
9,5
Setting
8,7
Value for price
Interesting
Noise level
Quiet
Waiting time
Fast
33/207 reviews
Paul J.
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 14 Feb 2020
A lovely little intimate setting for a Valentine's dinner. Food was very good and fresh, staff were helpful, friendly and attentive but not obtrusive.
Edmund C.
Conqueror
(8 reviews)
Average Rating
9,5 /10
Food
10
Service
10
Setting
8
  • Meal date : 28 Dec 2019
Great quality food. It was very delicious Belgium cuisine. The portions are generous. Reasonably priced for what you get. The service is just top notch!! We are very impressed by the thoughtfulness and attentiveness of the waiters. Make sure to book a table since it was full house on the day we went. Highly recommend!
Elisabeta C.
Explorer
(5 reviews)
Average Rating
9,5 /10
Food
10
Service
10
Setting
8
  • Meal date : 14 Dec 2019
Day's specials were delicious and diverse, including fish and boar.
Peter H.
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 4 Dec 2019
Everything was excellent. The welcome, the service, the food and drink recommendation and finally the food itself. Sensational, we will return.
Carrie W.
Adventurer
(1 review)
Average Rating
7,5 /10
Food
8
Service
6
Setting
8
  • Meal date : 12 Oct 2019
We ordered an order of mussels “to share.” They brought two and charged us for two. It was way too much food, a lot of it wasted and seems like a strange 25 euro upsell.
Restaurant
Dear Miss or Misses Wood,

Thank you for your review on the Fork portal. I believe there must have been a missunderstanding in regards to your order. I believe you took a brie salade to share as a starter and then you chose the mussels of the house. In our culture we are not used to tables ordering main dishes to share, so our waiter must have presumed that you both wanted a portion. Although we are not used to this, we don't make it a problem. We certainly didn't want to give you the impression to sell you something you didn't ask for, therefore we would like to refund you the 24 euro cost of the extra plate. We hope you enjoyed the rest of the experience and the mussels in particular. If you could send us your bank information to our e-mailadress info@ernestbistro.be , we will make the transfer as soon as possible.

Kind regards,

Tamara and Bjorn,
Bistro Ernest
John D.
Adventurer
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 4 Oct 2019
Staff were extremely friendly and thoroughly explained the menu. The food was exceptionally good, the fried squid starter dish was one of the best I’ve had. Overall food quality was excellent. Not very expensive either. Great choice for a home style Belgian dinner!
Juraj D.
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 28 Sep 2019
Great food, great service, overall very good experience.
Sharon M.
(1 review)
Average Rating
9 /10
Food
8
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 31 Aug 2019
Lovely intimate restaurant. Food was very good, generous portions. Would definitely go again
David S.
Conqueror
(6 reviews)
Average Rating
8 /10
Food
8
Service
8
Setting
8
  • Meal date : 31 Aug 2019
A friendly place with decent Belgian food at reasonable prices. The staff were very helpful and happy to translate the menu for me. Just try to avoid being seated on the raised area at the back of the restaurant, as if you’re the only one there there’s a risk they’ll forget about you!
François S.
Foodie
(23 reviews)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 29 May 2019
Excellent address for a traditional diner. Service was also very good.
Allan S.
Adventurer
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 25 May 2019
Our dinner was wonderful. The food was delightful. We weren’t in a rush which was great, but if you are looking for a quick dinner this place isn’t for you. We really enjoyed the relaxed atmosphere though.
Gary P.
Explorer
(4 reviews)
Average Rating
9 /10
Food
10
Service
8
Setting
8
  • Meal date : 11 May 2019
Well managed and meaningfully delivered menu in a lovely environment
Monika S.
(1 review)
Average Rating
8 /10
Food
8
Service
8
Setting
8
  • Meal date : 3 May 2019
It was a very nice evening with a good Dinner
Eva K.
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 14 Apr 2019
Amazing restaurant , excellent service and delicious food
Noelia D.
Explorer
(4 reviews)
Average Rating
9,5 /10
Food
10
Service
10
Setting
8
  • Meal date : 10 Apr 2019
Really nice place.
Vasileios T.
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 24 Feb 2019
Great food, excellent service, cosy atmosphere! Perhaps a menu in English would be a welcome addition. All in all a wonderful experience; highly recommended!
Martin M.
Adventurer
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 14 Feb 2019
Very nice and gentle service
Mandy H.
(1 review)
Average Rating
10 /10
Food
10
Service
10
Setting
10
  • Meal date : 10 Feb 2019
We walked a long way to get to this restaurant and it was worth every step...and more.
Vatachanont J.
Explorer
(2 reviews)
Average Rating
8,5 /10
Food
8
Service
8
Setting
10
  • Meal date : 26 Jan 2019
The food was great and Waiter was kindness. I prefer Beef steak and Salmon steak. It’s delicious! About Belgian dish, Stouflee, It’s OK but I prefer other dish.
Giovanni K.
Foodie
(15 reviews)
Average Rating
9,5 /10
Food
10
Service
10
Setting
8
  • Meal date : 6 Jan 2019
Good Belgian traditional cuisine, fresh ingredients, accurate presentation in a simple and welcoming ambience.
  • 1
  • 2
TheFork uses cookies in particular to optimise your user experience, measure the performance of the sites and make advertising retargeting. By browsing the site, you accept the use of these cookies. More information or change your settings.